dinsdag 12 november 2013

DIY: interieur ketting

Al een tijdje was ik opzoek naar de perfecte interieur ketting. Mijn lieve vriendin inspireerde mij en ik besloot er zelf één te maken. Super easy en wat is het mooi geworden!
 
 
Benodigdheden:
- Boetseerklei (Hema)
- Een breipen
- Verf en kwast
- Mooi lint of kettingdraad
 
Zo goed mogelijk rolde ik de kralen met de hand. Met de breipen maakte ik een gaatje. Ik vond het leuk om verschillende maten te maken. Nadat ik klaar was, legde ik de balletjes in bakjes en liet ik het drie dagen drogen. Daarna kan je het super makkelijk overschilderen in je lievelingskleur! Surprise, surprise werd het bij mij wit. Tip: zet de kralen op de breipen dan gaat het schilderen makkelijker en zitten je handen niet onder de verf. De verf droogt super snel en binnen het uur kon ik kralen rijgen. Het leuke van een zelfgemaakte ketting is dat de kralen niet allemaal perfect rond zijn. Juist leuk! Dit maakt de ketting speels en geeft het een stoere look. Als je de ketting wilt ophangen aan de muur, zorg dan wel voor een goede verankering....de ketting is redelijk zwaar :-)
 
 
Foto's: Suus Loves

Geen opmerkingen:

Een reactie posten