vrijdag 28 februari 2014

DIY: houten huisje

Zo ik heb de smaak te pakken! Wat is het leuk om zelf dingen te maken voor in huis. Deze DIY heb ik afgelopen weekend samen met mijn lieve man in elkaar gezet. Ik kwam het idee tegen in de 101-woonideeën en met mijn liefde voor huisjes, mocht deze natuurlijk niet ontbreken aan de verzameling. Vandaag op de blog het resultaat van een uurtje meten, zagen en plakken: een houten frame van een allerleukst zelfgemaakt huisje. Nu deze gelukt is, ga ik een grotere versie maken. Erg leuk voor op de kast en misschien komt er wel een lampje in voor op de slaapkamer. Genoeg ideeën dus!

Dit weekend geen DIY op het programma, maar wel een erg leuke Bloggers Lunch! Keep you posted. Fijn weekend.

Enne, voor als je ook geïnspireerd bent geraakt....hieronder de benodigdheden en instructies!

 
Foto:
 
Benodigdheden:
 
- Een houten lat van ongeveer 0,5cm dik
- Houtzaag
- Verstekbak
- Houtlijm
- Potlood & meetlat
- Verf (indien gewenst)
 
Instructies via 101woonideeën:
 
Stap 1: Zaag 8 latjes van 11,5 cm en 4 latjes van 7,5 cm.
Stap 2: Maak 2 vierkant (deze vormen de voor- en achterkant van het huisje). Een vierkant bestaat uit 2 latjes van 11,5 cm en 2 van 7,5 cm.
Stap 3: Zaag 1 latje in verstek af. De langste zijde, van punt tot punt, moet 8 cm zijn. Dit latje wordt het dak. Dit doe je 4 keer. Deze bevestig je aan het vierkant.
Stap 4: Verbind de voor- en achterkant met elkaar door middel van de 4 overgebleven zijstukken.
Stap 5: Done! Verven en misschien een beetje schuren.

2 opmerkingen:

  1. Wat leuk om nu ook je blog te ontdekken. Ik volg je sinds kort op instagram en daar heb je zulke mooie foto's. Wat een leuk huisje, die komt op mijn lijst om ook eens te gaan maken. Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een lief berichtje Karlijn! Leuk om te lezen dat je mijn blog en foto's mooi vindt. Fijne avond!

    BeantwoordenVerwijderen